O samotné malbě toho nevíme víc než to, že pochází z roku 1618 a tajemná "dáma v červeném" měla v době vzniknutí portrétu 36 let. Mould ve videích odstraňuje ochranný lak, používaný na ochranu nátěrů, který časem zežloutne či ztmavne. Lak konkrétní malby se datuje až na 200 let. Není však neobvyklé, aby restaurátoři zbavovali malby laku, pro navrácení jejich původní barvy.
Olejové barvy jsou na bázi oleje, což znamená, že nejsou ředitelné vodou. Na jejich nanášení na plátno se používají převážně měkké syntetické štětce. Barvy se ředí pomocí olejů jako například makový, lněný, či terpentýnový. Chcete-li předejít rychlému zažloutnutí barvy, tak doporučuji použít terpentýnový olej. Na zafixování malby je nejpraktičtější lak na olejové barvy ve spreji, a to kvůli důkladnému a rovnoměrnému pokrytí celého povrchu plátna.
Není však jasné, jaké přípravky používá Mould ve svých videích, ale k nejatraktivnějším tipům patří terpentýn smíchán s jinými ředidly, které nerozloží olejovou barvu pod krycím lakem.
No jako každá práce, tak ani tato se neobejde bez zkušeností, dobrých přípravků a trpělivosti. Mezi restaurátory patří směs historiků, umělců a chemiků, kteří pečlivě zkoumají malby, aby určili jaký lak byl použit a jakým způsobem budou pracovat na jeho rozpuštění. Pomocí zkušebních náplastí zjišťují, které chemikálie nejlépe fungují na rozpuštění zažloutlých vrstev laku a zanechávají jasné, brilantní barvy.
Doufám proto, že pan Mould rozšíří portfolio zrestaurovaných prací a navrátí tak jas a svěžest několika uměleckým dílům. Zatím se však můžeme jen přihlížet a s radostí očekávat návrat "dámy v červeném".
Přeji vám hodně tvořivosti, inspirací a chuti do práce.
Vaše věrná přítelkyně, Sabína.